Americanii dau în judecată producătorii de mașini ușor de furat: ce înseamnă asta de fapt
New York a dat în judecată Hyundai și Kia, acuzând producătorii de automobile sud-coreeni de neglijență și de a crea o problemă publică prin vânzarea de vehicule care sunt prea ușor de furat.
Cel mai populat oraș din SUA s-a alăturat altor câteva orașe majore care au dat în judecată Hyundai și Kia pentru furturi, inclusiv Baltimore, Cleveland, Milwaukee, San Diego și Seattle.
Într-o plângere depusă la tribunalul federal din Manhattan, New York a criticat faptul că producătorii de automobile nu au instalat, între 2011 și 2022, dispozitive antifurt numite imobilizatoare pe majoritatea mașinilor lor, făcându-le „aproape unice” în rândul producătorilor de automobile.
New York-ul a spus că acest lucru a „deschis porțile furtului de vehicule, a criminalității, a conducerii nesăbuite și a vătămării publice”, exacerbată de videoclipurile TikTok care arată cum să fure mașini fără aprindere și imobilizatoare cu butoane.
Orașul a spus că numărul de Hyundai și Kia raportate s-a dublat anul trecut, urmat de o „explozie virtuală de furturi” în primele patru luni ale anului 2023, cu 977 de furturi raportate, în creștere de la 148 în aceeași perioadă din 2022.
În schimb, orașul a spus că furturile de vehicule BMW, Ford, Honda, Mercedes, Nissan și Toyota au scăzut în acest an.
Ce urmăresc autoritățile să obțină
Plângerea urmărește despăgubiri compensatorii și punitive neprecizate.
Hyundai a declarat că a făcut imobilizatoarele standard pentru toate vehiculele în noiembrie 2021 și a luat măsuri, inclusiv o actualizare a software-ului pentru a reduce amenințarea cu furturile.
Într-o declarație, Kia a citat și eforturile sale de combatere a furtului și a spus că lucrează cu forțele de ordine din New York pentru a combate furturile de mașini. De asemenea, a numit procesul orașului „fără merit”.
În februarie, Hyundai și Kia au declarat că vor oferi upgrade-uri de software pentru până la 8,3 milioane de vehicule din SUA care nu dispun de dispozitive de imobilizare.
Luna trecută, Hyundai și Kia au ajuns la o soluționare de 200 de milioane de dolari a unei acțiuni colective pentru consumatori pentru furturi.
Acest caz a acoperit aproximativ 9 milioane de proprietari de vehicule din SUA și a inclus până la 145 de milioane de dolari pentru a acoperi pierderile pentru vehiculele furate, au spus avocații proprietarilor.